Tehnica vopsirii electrostatice nu este foarte noua, insa in tara noastra abia de cativa ani a inceput sa fie mai populara, mai exact de prin anii 2000 cand din ce in ce mai multi pasionati de 2 sau patru roti au inceput sa isi tuneze mijloacele de transport.
Desi eu nu m-am numarat printre ei, faptul ca traiesc si conduc in Bucuresti m-a impins fara sa vreau in mod neaparat intr-o vopsitorie in camp electrostatic. Desi la momentul respectiv nu stiam cam ce inseamna acest lucru, m-am gandit sa ma documentez putin, inainte sa investesc bani in reconditionarea masinii.
Adevarul era ca anarhia soferilor de Bucuresti mi-a facut jantele masinii sa sufere… ingrozitor. Buzele jantelor aratau de parca masina ar fi fost fabricata prin anii 70 si de atunci nu a avut grija de ea. Inainte sa gasesc o vopsitorie care sa imi explice cum sta treaba, am dat peste cativa vopsitori care imi dadeau de inteles ca nu prea sa mai pote face nimic, si ca poate ar fi cazul sa le schimb, insa un set nou de jante poate costa chiar si de 4 ori mai mult decat o vopsire, asa ca am insistat.
In mai toate vopsitoriile in care am ajuns cu masina, in toate mi s-a spus ca va trebui sa imi schimb jantele, pentru ca nu mai pot fi reconditionate – erau foarte zgariate, indoite, si pe alocuri fisurate. Bucurestiul isi lasase amprenta pe masina mea, fara vreun sorti de izbanda. Ba ca se pot reconditiona, insa doar cu chit, asa ca nu mai pot fi vopsite utlerior cu vopsea electrostatica, ba ca fisurile nu mai pot fi sudate inapoi, ba ca s-ar putea dar atelierul respectiv nu sudeaza aliajul din care sunt facute jantele mele. Evident ca acest lucru m-a nemultumit, si m-a facut sa ma gandesc ca poate totusi chiar ar trebuie sa schimb jantele.
Nu am renuntat insa, si am cautat mai departe. Am ajuns la Matei Urbanism, prin intermediul site-ului lor dupa ce am vaut cateva fotografii cu cateva reconditionari.
Nu m-am lasat insa convins din prima, le-am facut o vizita sa vad daca intr-adevar, fac treaba buna. Zis si facut, si sincer, bine ca m-am dus pentru ca am reusit sa inteleg si eu despre ce este vorba in vopsit electrostatic.
Avand in vedere ca am fost martor la o vopsire – e adevarat de la departare – m-a convins sa imi duc masina la ei. Cu tot cu reconditionare a trebuit sa astept cateva zile, pentru ca fisurile au trebuit prima data sudate, apoi sablate si abia apoi vopsite. Acele zile in care am mers cu metroul la serviciu m-au facut, insa, sa inteleg ca masina mea este unul dintre cei mai buni prieteni – transportul in comun cu siguranta nu este pentru mine si de acum nu ma voi mai desparti prea curand de masina mea. Lejeritatea de a te urca in masina, a calca pedala de acceleratie si de a ajunge acolo unde iti doresti, pe rutile dorite de tine, este ceva de nepretuit intr-un oras atat de aglomerat ca Bucurestiul si acum conduc mai relaxat stiind ca orice defectiune are reparatia ei.
Be the first to comment on "Ce ar trebui sa stii despre vopsit electrostatic"