Ce este PR-ul? Pentru antreprenorii de moda veche cu siguranta acest concept s-ar putea sa li se para strain – dar la drept vorbind ce antreprenor de moda veche ar ajunge aici sa citeasca acest articol, nu?
Asa ca te intreb pe tine, antreprenorule, ce este PR-ul? Evident este ceea ce permitem lumii din exterior sa vada in legatura cu firma ta, nu? Daca esti serios si vrei sa ajungi departe cu firma ta, probabil ai investit deja multi bani in strategii de PR si marketing, nu? Nu-ti fa probleme, este si normal. In haosul informatic in care traim, este normal sa cheltuim tot mai maulti bani pe promovare, publicitate si Public Relation (pentru ca da, asta inseamna PR – Relatii cu Publicul). Insa ca sa ajungi sa ai un departament de PR trebuie sa incepi, ca de obicei, de jos. In primul rand ai nevoie de o imagine vizuala completa, in special pe internet, unde 1 miliard de oameni intra zilnic pentru informatii. Ca sa intelegi cam cat de vast este acest univers, gandeste-te ca pentru fiecare utilizator de interent, exista in medie 2,5 site-uri sau bloguri. Iar site-ul tau este doar 1.
Slava domnului pentru domeniile comerciale care mai departajeaza cautarile, altfel ar fi groaznic de greu sa ajungem sa fim vizibili.
Dar sa nu deviem de la subiect, intrucat ne trebuie intai o imagine de ansamblu asupra propriei companii. Pentru asta exista ZAO. Ei te pot ajuta sa iti contruiest o imagine vizuala.
Ca sa intelegi despre ce vorbesc, trebuie mai intai sa stii ce este asta o imagine vizuala completa. Se refera la intregul ansamblu de continut si imagine ce poate fi transmis pe internet. De la simplul logo pana la site si pagina de Facebook, ori contul de Youtube, toate trebuie sa pastreze aceeasi linie de concepte – conceptele pe baza carora functioneaza firma ta. Intelegi acum?
Tot ceea ce exista pe internet despre tine sau alt tau, trebuie sa pastreze aceeasi linie. Fie ca vorbim de stilul grafic, de stilul de comunicare, stilul cromatic, valori sau principii, toate trebuie sa se regaseasca in fiecare dintre aparitiile tale online. Daca logoul tau se afla pe siteul tau, atunci el trebuie sa fie prezent, in mod obligatoriu, si pe toate celelalte medii de comunicare online pe care firma ta le are. Mintea omeneasca functioneaza pe principiul asocierilor (daca ne lovim o data cu capul de tocul usii, data viitoare cand trecem pe acolo, ne vom feri), astfel ca este important ca potentialii clienti sa asocieze logoul si ideile pe care le promovezi cu tine. In felul acesta, daca iti vad logoul la tv, sau aud de tine la prieteni vor sti ca esti intr-adevar profesionist. Vor capata incredere in tine si daca vor avea nevoie de produse sau servicii pe care le livrezi si tu, atunci cu siguranta te vor alege pe tine – pentru ca au impresia ca deja te cunosc de o vesnicie.
In felul acesta compania ta va deveni foarte usor de recunoscut, si daca esti pe placul publicului, atunci cu siguranta vei castiga clienti noi. E simplu, nu?
Be the first to comment on "Formeaza-ti o imagine vizuala buna cu ZAO"