Informatii despre orice tip de rulment

La acesti rulmenti corpurile de rulare sunt constituite din role cilindrice care au generatoarele paralele cu axa rulmentului si sunt ghidate axial pe unul din inelele care este prevazut cu doi umeri. Variantele constructive arata ca cei doi umeri de ghidare pot fi executati fie la inelul exterior, iar celalalt inel esesau fara umeri sau cu un singur umar. Acesti rulmenti sunt demontabili, ceea ce asigura o usurinta la montarea si demontarea ansamblului.

Acesti rulmenti sunt utilizati in mod special la arborii principali ai masinilor unelte. Desi au diametrul exterior foarte redus, ei pot suporta sarcini radiale mari datorita celor doua randuri de role. Variantele constructive al acestor rulmenti sunt: cu umeri de ghidare pe inelul interior sau pe inelul exterior si cu alezaj cilindric sau conic.

rulmentiDecalarea  rolelor intre cele doua randuri de role, asigura un mers linistit si fara socuri.

Exista nenumarate informatii despre orice tip de rulment, afla mai multe detalii.

La acesti rulmenti ccorpurile de rulare numite ace, sunt cilindri la care lungimea este de peste 2,5 ori diametrul. Datorita acestui fapt, rulmentii cu ace, au capacitatea de a prelua sarcini radiale mari la turatii ridicate, si au dimensiuni de gabarit foarte reduse. Acestia mai permit , in anumite limite, o deplasare axiala intre arbore si carcasa ,precum si montarea separate a celor doua inele.

Avantajul essential al acestor rulmenti este gabaritul redus care poate fi marit prin utilizarea rulmentilor cu un singur inel (de obicei cel exterior) sau chiar al coliviilor cu ace fara nici un inel.

In legatura cu preturi la rulmenti poti arunca o privire pe site.

O varianta constuctiva care mentine un gabarit minim, este bucsa cu ace formata dintr-un inel din tabla care ghideaza corpurile de rulare. Acest tip de rulment este realizat de asemenea intr-o serie de variante constructive din care mentionam:

bucsele cu ace cu colivie, cu numar mai redus de ace, deci cu o capacitate mai mica de incarcare, dar cu o ghidare mai buna si ca urmare permitand viteze de rotatie mai mari. Bucsele cu ace fara colivie, avand un numar mare de ace , deci capacitate de incarcare sporita, dar ghidare mai putin buna si deci viteze de rotatie mai mici.

Pentru multe explicatii din domeniul constructiei de aparate, tipurile constructive si dimensionale ale rulmentilor standardizati nu pot fi utilizate datorita spatiului redus avut la dispozitie pentru lagar, sau a conditiilor tehnice speciale. S-au creat astfel tipuri noi de rulmenti cu o arie de utilizare mai restransa, rulmentii nestandardizati care sunt de asemenea supusi unui proces de tipizare si normalizare odata cu cresterea cantitativa a productiei. O clasificare a rulmentilor nestandardizati poate fi facuta in raport cu turatia de lucru si anume rulmentii de turatie joasa si rulmenti de turatie inalta.

Be the first to comment on "Informatii despre orice tip de rulment"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.