La momentul actual, a avea un site web nu mai este ceva de nisa, o noutate, este si foarte usor a avea acum unul, datorita diverselor instrumente cu care acestea pot fi create online, de catre persoane fara prea multa experienta, si cu siguranta a avea un site in ziua de astazi este obligatoriu pentru orice afacere, orice antreprenor sau persoana publica. Dar desi a devenit mult mai usor sa ai un site web, pentru a si avea unul reusit, care sa aduca rezultate, situatia se poate complica destul de mult, in functie desigur si de domeniul de activitate, de tipul de site de care ai nevoie.
Concurenta in aproape orice domeniu de activitate este una ridicata, iar un site pentru a avea succes trebuie sa urmeze o serie de principii si reguli de buna practica pentru a fi bine construit, pentru a fi util, si mai ales in ceea ce priveste continutul, sa ofere un continut relevant, de buna calitate, permanent actualizat si adaugit. Iar pe langa toate acestea, doar avand un domeniu si un site web pentru acesta, nu reprezinta decat primul pas, el fiind inutil practic daca nu avem vizitatori catre el, iar vizittorii nu sunt unii targetati, relevanti, care sa si cumpere ceea ce avem noi de oferit.
Deci trebuie avuta o politica eficienta si bine pusa la punct de promovare online a site-ului, iar aceste lucruri este bine sa fie avute in vedere inca de la inceput, de cand realizam site-ul, astfel incat sa il facem sa fie optimizat pentru promovarea pe motoarele de cautare si toate celelalte metode promovare a lui. Ulterior daca vrem sa facem aceste lucruri, ele vor fi mult mai greu de realizat, in cazuri mai rare poate chiar imposibil. Ceea ce ar face ca munca noastra sa fi fost in zadar.
Iata ce desi la prima vedere am zice ca a face un site nu mai este un lucru asa de dificil, avand tot felul de tool-uri la dispozitie care automatizeaza multe din aceste lucruri, complexitatea si multitudinea de lucruri pe care trebuie sa le cunoastem in acest domeniu, rapiditatea cu care ele evolueaza, sa schimba, fac ca munca de creare a unui site web sa fie una specializata, complexa, care este mai bine lasata in majoritatea cazurilor pe mana unor specialisti. Acestia vor avea o experienta de care se vor putea folosi pentru a recomanda abordarea potrivita, vor avea personal specializat pe anumite directii cheie ce tin de realizarea unui site, instrumente software adecvate si mai ales vor fi permanent la curent cu tot ceea ce apare mai relevant in domeniu.
Atunci cand vrem sa realizam un site web, trebuie sa ne asumam ca acest demers va fi unul pe termen lung, care implica mai multi pasi obligatorii, si care isi vor arata utilitatea in timp, dar cu siguranta o investie intr-un site web, in promovarea online este una extrem de profitabila si cu rezultate foarte bune, fiind de cele mai multe ori mult mai ieftina decat mijloacele clasice de promovare a unei afaceri, a unui brand. In plus, si posibilitatea de interactiune cu clientii, cu vizitatorii site-ului, fidelizarea acestora vor fi mult mai facile avand un site web.
In prima faza cand vom incepe realizarea unui site web, trebuie sa ne hotaram asupra unui domeniu pe care sa il folosim pentru acesta, care va fi punctul de acces al site-ului nostru. El poate fi numele firmei, a brandului nostru, numele nostru personal daca site-ul este realizat pentru o persoana, oricum el este indicat sa fie cat mai scurt, mai usor de retinut. Companiile care ofera servicii de rezervare de domenii sunt cele care ofera si serviciile de gazduire ale site-ului, si este bine sa alegem o firma care ofera servicii de calitate de hosting, cu servere moderne, rapide.
Este bine sa pornesti la acest drum cu niste tinte precise, realiste, pe care sa te zbati sa le realizezi. Asteptarile nu trebuie sa fie unele prea fanteziste, dupa cum spuneam, e nevoie de timp pentru a avea rezultatele asteptate, si este bine sa te bazezi pe expertiza si sfaturile specialistilor. In acelasi timp insa, incearca sa intelegi cat mai bine acest domeniu, in special ceea ce inseamna promovarea online, crearea de continut de calitate, pentru ca ele sunt garantia succesului tau pe internet.
Atunci cand realizezi site-ul, trebuie sa ai in vedere obligatoriu realizarea de continut de calitate, fie ca este vorba de text, de produse, imagini, descrieri. Toate trebuie sa fie relevante, ceea ce cauta omul, sa fie actualizate, sa aiba un rol in optimizarea SEO a site-ului. Nu pot sublinia indeajuns cat de importante sunt toate acestea pentru succesul pe termen mediu si lung a site-ului si cat de importante sunt la crearea unui site web.
Inca de la inceput ia in considerare functionaliatea site-ului, el trebuie sa se incarce foarte rapid, sa se navigheze usor pe el, si mai ales, sa fie accesibil de pe mobil, aceasta forma de navigare pe internet fiind tot mai prevalenta. Daca ai un site functional, care se incarca rapid, care poate fi accesat usor de pe mobil, acest lucru va face ca el sa castige si foarte mult pe partea de promovare si optimizare SEO, deci ai realizat doua lucruri importanta dintr-o data.
Gandeste-te intotdeauna din perspectiva vizitatorilor, a clientilor cand realizezi site-ul, continutul acestuia, apeleaza la metode de tipul „Call to Action” pentru a-i determina sa se inscrie la un newsletter de exemplu, sau pentru a accesa o pagina, pentru a cumara ceva. Intotdeauna trebuie sa iti pui intrebarea „de ce?”, de ce ar trebui oamenii sa faca ceea ce ii indemni sa faca, ce ar avea de castigat din acest lucru. Vei vedea ca urmarind aceste cateva principii generale, de baza, te va separa de o majoritate a altora care vor sa aiba un site web ar ignora niste reguli de baza, ceea ce va duce implicit si la rezultate modeste. In felul acesta vei putea concura mult mai bine cu aceia care deja sunt prezenti pe piata, au un public tinta, au un site foarte eficient, dar printre care iti vei putea face si tu loc, ca pe urma sa cresti si sa te dezvolti.
Be the first to comment on "Intelegerea factorilor cheie necesari la crearea unui site web"